Internet Marketing


Twee Verschillende Vakgebieden

Internet Marketing | Webdesign Kennisbank

Webdesign en Internet Marketing zijn twee verschillende vakgebieden, die toch opmerkelijk veel met elkaar verweven zijn. Vandaar dat er in deze Educatieve Webdesign Wegwijzer ook extra aandacht aan besteed wordt.

Al is het slechts om je er eventueel alvast op voor te bereiden en je te voorzien van belangrijke webadressen, waar je vooral veel van kunt leren. Internet Marketing is de manier om via het internet, producten te verkopen.

De laatste jaren is reclame en marketing via het internet uitgegroeid tot de grootste reclamemarkt. Twee belangrijke pijlers van de hedendaagse Internet Marketing zijn: Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Marketing.

Voordelen van Internet Marketing

  • Relatief Goedkoop – Internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing, relatief goedkoop.
  • Conversie – Resultaten meten via internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing, vaak gemakkelijker.
  • Gepersonaliseerd – Via het internet is het gemakkelijker reclame uitingen persoonlijk te maken ten opzichte van de massa communicatie, door de traditionele marketing.
  • Globale Markt – Door het gebruik van internet is het vaak mogelijk om gericht een doelgroep te bereiken. Het richten van de markt betekend dat er van een ‘niche’ gebruik wordt gemaakt.

 

Virtueel Vastgoed

Alle activiteiten van het online publiceren die uw conversie verhogen, behoren tot het ‘Virtueel Vastgoed’. Zoals ik je al vertelde draait alles om conversie en hoeft een website dan ook niet waardeloos te zijn. De meeste websites zijn dat ook niet, maar het is ook de kritiek op een bekrompen manier van denken.

Het is mogelijk van een website een miljoenenbedrijf te maken. Iets minder zou ook niet gek zijn, maar het kan! Daarom laat de waarde van een website zich het best omschrijven als ‘Virtueel Vastgoed’.


Marketing Campagne

Bedenk vooraf een Strategie

Marketing Campagne | Webdesign KennisbankEen Marketing Campagne begint met het in kaart brengen van een strategisch plan. Het doel van het voeren van een Marketing Campagne is om middels de website(s), video’s en/of Sociale Media de gewenste winst te behalen.

Gebruik daarom een doeltreffende strategie om binnen een verzameld netwerk, regelmatig (nieuwe) artikelen te plaatsen. Tegenwoordig zijn er hulpprogramma’s te downloaden, die je daarbij kunnen ondersteunen.

Zo kan zo’n hulpprogramma worden ingesteld, om op vooraf aangegeven tijdstippen de artikelen op de gekozen Social Media Platforms te ‘posten’… Lees Meer »


Social Media

Internet Marketing en Social Media

Social Media | Webdesign KennisbankHet is vandaag wel de hoogste tijd om eens serieus werk te maken van de (gratis) Social Media mogelijkheden!

Zo snel als dat bij internet gaat, is er tegenwoordig ook veel veranderd en verbeterd binnen het (enorme) domein van Social Media. Op het dynamische… Lees Meer »


Marketing Websites

Over Marketing…

Internet Marketing UnieTonny Loorbach staat sinds jaar en dag bekend als SEO-specialist. Bovendien heeft hij daarnaast een passie voor Gedragspsychologie en Neuromarketing.

Vindt hier zijn spraakmakende webinars, video’s, cursussen en software voor het ontwerpen van websites. Zo heeft Tonny Loorbach, webmaster van de www.imu.nl, o.a. het e-book “Winnen in Google”… Lees Meer »
 

Back to Top