Een Marketing Campagne begint met het in kaart brengen van een strategisch plan. Het doel van het voeren van een Marketing Campagne is om middels de website(s), video’s en/of Sociale Media de gewenste winst te behalen.
Gebruik daarom een doeltreffende strategie om binnen een verzameld netwerk, regelmatig (nieuwe) artikelen te plaatsen. Tegenwoordig zijn er ook hulpprogramma’s te downloaden, om je in dit proces te ondersteunen.
Zo kan zo’n hulpprogramma worden ingesteld, om vooraf op aangegeven tijdstippen de artikelen op de gekozen Social Media aanbieders te ‘posten’. Het achterhalen van de tijdstippen wanneer een webpagina van een Social Media het meest wordt bezocht, is daarom interessant voor het behalen van conversie.
De actie(s) die door de bezoekers worden uitgevoerd en bepalend zijn voor het behalen van de winst, wordt ‘conversie’ genoemd. Je kunt het gedrag van de bezoekers bestuderen met Google Analystics. Omdat er wel wat kennis nodig is om deze mogelijkheid goed te benutten, is er zelfs een (gratis) opleiding online…
Google Analytics Academy | Google Analytics
Hoe behaal je conversie?
• Verkopen van product(en)
• Abonnement(en) af laten sluiten
• Aanvragen van offerte(s)
• Cursus(en), e-boek(en) verkopen enz.