Zo snel als dat bij internet gaat, is er tegenwoordig veel veranderd en verbeterd binnen het (enorme) domein van Social Media. Daarom is het raadzaam om een effectieve strategie in te zetten.
Dat werkt uiteindelijk als ‘smeerolie’ om meer bezoekers te genereren en kan je domein doorgroeien als een ‘olievlek!’ Internet Marketing en Social Media en zijn dan ook nauw met elkaar verbonden.
Dit omdat het een belangrijk onderdeel is geworden van de moderne marketingstrategieën via het internet. Het zijn platforms waar mensen online samenkomen om te communiceren, te delen en te creëren.
Dit biedt bedrijven de mogelijkheid om te communiceren met hun doelgroep op een persoonlijke en authentieke manier. Internet Marketing omvat een breed scala aan marketingactiviteiten die via internet worden uitgevoerd, zoals Zoekmachine Optimalisatie, Content Marketing, E-mailmarketing, betaalde advertenties en Social Media Marketing.
Social Media Marketing is een specifiek onderdeel van Internet Marketing dat zich richt op het gebruik van Social Media aanbieders platforms om een merk op te bouwen, relaties op te bouwen met klanten en omzet te genereren.
Bedrijven gebruiken Social Media om hun merk te promoten, producten en diensten te verkopen, klantenondersteuning te bieden en interactie met hun doelgroep te hebben.
Door Social Media te integreren in hun internet marketingstrategie, kunnen bedrijven hun bereik vergroten, de betrokkenheid van hun publiek vergroten en hun merkbeleving versterken.
Welke Sociale Media zijn er?
In de praktijk laten we ons vaak beïnvloeden door alle ontwikkelingen die er zijn. Om in beeld te blijven sluiten we onszelf, onze merken en onze organisatie aan op allerlei Social Media aanbieders. Enerzijds is het belangrijk om te checken of de klanten en doelgroep wel actief zijn, op de gekozen Sociale Media.
Anderzijds zal je ook moeten inzien, hoeveel werk al die media kan gaan kosten. Het focussen op enkele Sociale Media aanbieders, betekent dat je deze media beter en vaak effectiever kunt inzetten. Stel je zelf vooraf de volgende vragen:
• | Kun je daadwerkelijk ook de mogelijkheden van deze media benutten? |
• | Heb je kennis en inzichten van bepaalde media? |
• | Beschik je over de tijd om content te produceren? |
• | Kun je reageren als mensen iets plaatsen of een reactie geven? |
Het biedt je daarom de unieke kans, website(s) en/of product(en) ook succesvol aan de man te brengen! Tegenwoordig zijn er wel honderden Social Media aanbieders te vinden op het internet!
5 x Social Media:
LinkedIn | Facebook | Google+ | Twitter | Youtube
Maar er zwemt veel meer vis in de zee…
Blogger | Shopify | Flickr | Skyrock | Wikipedia | |
Yammer | Tumbler | Typepad | Disqus | Foursquare | Badoo |
Cyworld | Tagged | Livingsocial | Vimeo | Imgur |
Herkend worden door een Avatar!
Een Avatar is een kleine afbeelding, waarvan de oppervlakte vaak tussen de 48×48 en 150×150 pixels ligt.
Bedoeld om de bezoekers binnen een netwerk weer te geven, als persoonlijke en herkenbare identiteit op o.a. forums en chatsites.
Een avatar staat meestal naast of onder het profiel van een deelnemer, afgebeeld op een webpagina. Meestal betreft het de verschijningsvorm van een persoon in de virtuele fantasiewereld.
In moderne 3D media kan bovendien een avatar geheel naar eigen smaak, door de gebruiker middels de geschikte software ontworpen worden. Zie rechtsboven, een avatar gemaakt van mijzelf en een beetje van Facebook.
Bezoek ook mijn Facebook-pagina: Cees Albert Spelt | Facebook