Social Media

Marketing en Social Media

Social Media | Webdesign Kennisbank Zo snel als dat bij internet gaat, is er tegenwoordig ook veel veranderd en verbeterd binnen het (enorme) domein van Social Media. Daarom is het aan te bevelen om een effectieve strategie in te zetten.

Dat werkt uiteindelijk als ‘smeerolie’ om meer bezoekers te genereren en kan het bereik van je domein doorgroeien als een ‘olievlek’!


Welke Sociale Media zijn er?

In de praktijk laten we ons vaak beïnvloeden door alle ontwikkelingen die er zijn. Om in beeld te blijven sluiten we onszelf, onze merken en onze organisatie aan op allerlei Social Media aanbieders. Enerzijds is het belangrijk om te kijken of de klanten en doelgroep wel actief zijn op die Sociale Media voor Internet Marketing.

Anderzijds zal je ook moeten inzien, hoeveel werk al die media kan gaan kosten. Het focussen op enkele Sociale Media aanbieders, betekent dat je deze media beter en vaak effectiever kunt inzetten. Stel je zelf vooraf de volgende vragen:

  • Kun je daadwerkelijk ook de mogelijkheden van deze media benutten?
  • Heb je kennis en inzichten van bepaalde media?
  • Beschik je over de tijd om content te produceren?
  • Kun je reageren als mensen iets plaatsen of een reactie geven?

  • Het biedt je daarom de unieke kans, website(s) en/of product(en) ook succesvol aan de man te brengen! Tegenwoordig zijn er wel honderden van deze Platforms te vinden op het internet! Welke Social Media kanalen passen bij jouw organisatie en bij jouw doelgroep?

    5 Populaire Social Media:

    LinkedIn | Facebook | Google+ | Twitter | Youtube

    Maar er zwemt ondertussen veel meer vis in de zee…

    Instagram BloggerShopifyFlickrSkyrockWikipedia
    YammerTumblerTypepadDisqusFoursquareBadoo
    CyworldTaggedPinterestLivingsocialVimeoImgur

    Herkend worden met een Avatar!Herkend worden met een Avatar!

    Een Avatar is een kleine afbeelding, waarvan de oppervlakte vaak tussen de 48×48 en 150×150 pixels ligt.

    Bedoeld om de bezoekers binnen een netwerk weer te geven, als persoonlijke en herkenbare identiteit op o.a. forums en chatsites.

    Een Avatar staat meestal naast of onder het profiel van een deelnemer, afgebeeld op een webpagina. Meestal betreft het de verschijningsvorm van een persoon in de virtuele fantasiewereld.

    In moderne 3D media kan bovendien een Avatar geheel naar eigen smaak, door de gebruiker middels de geschikte software ontworpen worden.


    Bladeren ► HomeInternet Marketing • Social Media

  • Marketing Campagne
  • Marketing Websites
  •  

    Omhoog